در پی نشست مشترک اعضای انجمن استصنا و  شرکت کالای پتروشیمی و مدیر عامل و مشاورین پتروشیمی “پنتان و هگزان انتخاب” مورخ  سه شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ علی مظاهری مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی در جمع مدیران انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران  با بیان اینکه صنعت پتروشیمی مقام اول صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد گفت: پتروشیمی با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا، یکی از بخش‌های اصلی صنعت کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.
به گفته وی اجرای سیاست‌های حمایتی از تولید داخل برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ی “پنتان و هگزان انتخاب” به عنوان اولین پتروشیمی تمام ایرانی و استفاده حداکثری از توان سازندگان ، پیمانکاران و مشاوران داخلی از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی پتروشیمی است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و  با استفاده از توان شرکت‌های داخلی بیش از ۹۰ درصد این پروژه داخلی سازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری  انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و ظرفیت داخلی می توانیم طرح اولین پتروشیمی تمام ایرانی را اجرا  کنیم تا علاوه بر صرفه جویی ارزی تهدیدهای ناشی از تحریم را به فرصت شکوفایی و توسعه صنایع داخلی و اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X